14 Ağustos 2011 Pazar

BMW Group, uluslararası kültürel alandaki varlığının 40. Yılını Venedik Bienali'nde kutluyor.

Münih. Bu yıl BMW Group, diğer pek çok olayın yanında bir kilometre taşı niteliğindeki 2011 Venedik Bienali ile 


uluslararası kültürel alandaki varlığının 40. Yılını kutluyor. Grup Venedik'te, BMW Guggenheim Laboratuvarı, 


Nationalgalerie Ödülü ve Macar Pavyonu ile bağlantılı etkinlikler ile temsil edilecek.

BMW Guggenheim Laboratuvarı.


2 Haziran'da BMW Group ve Guggenheim Vakfı, Venedik'teki Peggy Guggenheim Collection'ın çatısında en yeni 

ve en büyük uluslararası kültürel ortaklıklarının, yani BMW Guggenheim Laboratuvarı'nın onuruna özel bir öğle 

yemeği daveti veriyor olacak. Sanat, iş ve politika dünyasından seçkin konuklar, Solomon R. Guggenheim Müzesi 

ve Vakfı Direktörü Richard Armstrong ile BMW Group Yönetim Kurulu üyesi Frank-Peter Arndt'ın davetlerini kabul 

etti. İlk BMW Guggenheim Laboratuvarı, 3 Ağustos 2011 tarihinde New York'ta açılacak ve önümüzdeki iki yıl 

içinde Berlin ve Asya'ya geçecek. Bu çok disiplinli platform, dünyayı dolaşarak toplamda 6 yıl geçirecek ve 

modern zamanda metropolitlerde yaşam üzerine yeni perspektifler yaratmayı amaçlayacak.

Genç sanatçılar için Nationalgalerie Ödülü 2011.



Diğer bir etkinlik ise 2011 yılında verilecek olan genç sanatçılar için Nationalgalerie Ödülü'nün ikincisinin jürisinin 

duyurulması olacak. Etkinlikte, Nationalgalerie Dostları Derneği ve BMW Group tarafından St. Mark's Meydanı'nda 

verilecek olan kokteyl resepsiyon yer alacak. 28 Eylül 2011 tarihindeki ödül töreninde jüri, Cyprien Gaillard, Klara 

Lidén, Kitty Kraus ve Andro Wekua'dan oluşan dört aday arasından kazananı belirleyecek. Dört ressam da 8 Eylül 

2011 ile 8 Ocak 2012 tarihleri arasında Berlin'deki Hamburger Bahnhof modern sanat galerisinde düzenlenecek 

olan ortak sergide çalışmalarını sergileyecek.


Macar Pavyonu



BMW Group, sanatçı Hajnal Németh'in çalışmasının ürününü bu yılın sanat bienalinde Macar Pavyonu'na sağladığı 

katkı ile ortaya koymasına destek verdi. Sanatçıya, ana binası Zaha Hadid tarafından tasarlanmış olan BMW'nin 

Leipzig fabrikasında kurgusu için film çekme ve yapıtı için ses kaydı yapma izni verildi. Németh'in kurgusu, kaza 

yapmış bir BMW'yi trajik bir kahraman olarak betimliyor ve Bienal süresince Macar ulusal pavyonunda 

sergilenecek.


BMW'nin Kültüre Adanmışlığı Hakkında



2011 yılında BMW Group, uluslararası alanda kültüre adanmışlığının 40. Yılını kutluyor. 40 içinde BMW Group, 

dünya çapında 100'ü aşkın kültürel işbirliği başlattı ve katılımda bulundu. Firmanın uzun dönemde bağlılığının odağı 

modern ve çağdaş sanat, caz ve klasik müziğin yanı sıra mimari ve tasarım üzerinde yoğunlaşıyor. BMW Group 

ayrıca son altı yıldır Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi'ndeki sektör liderliğini de koruyor. 1972 yılında BMW 

Group'un Münih'teki merkezinin fuayesi için özel olarak ressam Gerhard Richter, büyük ölçekli üç tablo 

hazırlamıştı. Bu zamandan beri Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Thomas Demand ve Jeff Koons 

gibi sanatçılar BMW ile işbirliğinde bulundu. Firma ayrıca, önemli kurumsal bina ve fabrikaların tasarımlarını Karl 

Schwanzer, Zaha Hadid ve Coop Himmelb(l)au gibi ünlü mimarlara yaptırdı. BMW Group, dahil olduğu tüm kültürel 

faaliyetlerde mutlak yaratım özgürlüğünü garanti etmektedir. Bu devrim yaratan sanatsal çalışmalarda temel teşkil 

etmektedir ve başarılı bir iş hayatında önemli yenilikler için de aynı durum geçerlidir.


BMW Group

Global bir firma olarak BMW Group, 13 ülkede 24 üretim tesisi işletmektedir ve 140'tan fazla ülkede kurulu global 

bir satış ağına sahiptir.

BMW Group, 2010 finansal yılında yaklaşık 1,46 milyon otomobil ve 110.000'den fazla motosikletten oluşan global 

bir satış hacmi elde etmiştir. Vergi öncesi kar 2010 yılında 4.8 milyar euro'ya, gelirler toplamı 60.5 milyar euroya 

ulaşmıştır. 31 Aralık 2010 itibarı ile firmanın global iş gücü 95.000 çalışandan oluşmaktadır.

BMW Group'un başarısının ardında her zaman için uzun vadeli düşünme ve sorumlu hareket etme ilkeleri yer 

almıştır. Bu nedenle firma, kapsamlı ürün sorumluluğu ve stratejisinin ayrılmaz bir parçası olan kaynakların 

korunmasına dair açık taahhüdü ile değer zinciri boyunca ekolojik ve sosyal sürdürülebilirlik tesis etmiştir. Bu 

çabaların sonucunda, BMW Group, Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksinde son altı yıldır sektör liderliğini 

sürdürmektedir.

BMW Group'un kültürel çalışmaları ile ilgili ayrıntılı bilgi için:

www.bmwgroup.com/culture

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder